Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na hlavu!

Rozhodla jsem se, že letos vylezu ze své bubliny a budu zkoušet nové věci. Proto jsem jednoho večera místo svých obvyklých činností dala přednost aktivitě, která baví miliony lidí po celém světě, ale pro mě je něčím neznámým.

Až do dnešního večera jsem byla přesvědčená, že tento měsíc zažiju největší fyzickou bolest u zubaře při aplikaci mojí vůbec první korunky. Chyba lávky. Nejvíc mi dala zabrat lekce jógy – rovněž úplně první v mém životě.

Jógu jsem si představovala jako harmonické cvičení, při kterém se člověk uvolní a odpočine si. Ve skutečnosti je to aktivita podobná středověkému lámání kolem a natahování na skřipec, pouze s tím rozdílem, že to děláme zcela dobrovolně!

Po prvním příjemném protahování přichází na řadu známá „střecha“, kterou považuju za cvik, abych posléze zjistila, že se jedná o jakousi odpočinkovou polohu, do které se vracíme z nějakého náročnějšího cviku.

Zuby nehty se pokouším na svých párátkovitých rukou udržet zbytek těla. Ostatní zvedají jednu ruku, jednu nohu, druhou nohu zvedají do vzduchu a pak se kompletně přetáčí. Nechávám se strhnout davem a kopíruju krkolomnou polohu. Jako první padá k zemi můj mohutný moravský zadek, za který můžou částečně geny a částečně Milena (ne moje maminka, ale ta čokoládová tyčinka). Vlastně za to můžou obě, protože ta první mi té druhé nabalila plný kufr. 

Hadí žena přede mnou zatím popírá fyzikální zákony a kroutí se kolem vlastního těla jako krajta kolem liány. Copak nemá kosti? Její hluboké dýchání mi připomnělo Terminátora. Ozývá se odněkud z velké hloubky, jako by vydechovala přes plynovou masku.

Mně se naopak instruktorka dvakrát zeptala, jestli dýchám, protože mi rudnul obličej a vypadala jsem, že sebou každou chvíli seknu.

Některé cviky mi kupodivu šly. Zřejmě proto, že se několikrát denně se zalomenou hlavou vrhám pod gauč a v prapodivně zkroucená se snažím našmátrat zapadnutá auta, která čekají na záchranu podobně jako ty v seriálu Rescue Bots. Zvukové efekty hasičského a policejního auta mezitím perfektně reprodukuje můj dvouletý syn.

Balancování na jedné noze ve stylu holubičky taky nebyl problém – dělám prakticky obden, když vařím, mám ruce od kuřete nebo od strouhanky a syn se dere k rozžhavené plotně, v čemž mu musím samozřejmě promptně zabránit nohou.

Ke konci hodiny hadí žena zvedá nohy vzhůru a  staví se na hlavu a já se za tu svou obrazně chytám, protože nemůžu uvěřit, že se 18 let po skončení povinné školní docházky ocitám na karimatce a cvičím.

 

Autor: Denisa Sciortino | neděle 17.3.2019 9:11 | karma článku: 27,50 | přečteno: 2160x
  • Další články autora

Denisa Sciortino

Nový rok, nový domov

Když vám povím, na kolika místech jsem už bydlela, řeknete si, že stěhování pro mě musí být hračka. Chyba lávky...

1.3.2021 v 8:29 | Karma: 24,00 | Přečteno: 768x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Lego zničí ti ego

Který rodič nikdy nešlápnul na kostičku Lega? Tento kus plastu ale může způsobit újmu i něčemu mnohem důležitějšímu, než je vaše chodidlo...

26.1.2021 v 10:00 | Karma: 38,99 | Přečteno: 8365x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Upřímnost nade vše aneb Hovory s F

Bez vtipných hlášek našeho tříletého bilingvního syna bych si svůj život už neuměla ani představit. Tady je sbírka těch nejlepších z nich.

19.9.2020 v 8:30 | Karma: 33,48 | Přečteno: 1823x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

30 kulturních šoků, které jsem zažila v USA (část čtrnáctá)

Zaujaly vás mé „šoky" z amerických silnic? Jestli ano, měli byste si přečíst i tento díl, protože jejich výčet ještě nekončí. V tomto článku vám prozradím svůj vůbec největší šok, který jsem zažila na jedné floridské pláži.

3.9.2020 v 8:14 | Karma: 44,45 | Přečteno: 18744x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Doktor amatér

Jak to dopadne, když se ocitnete ve spárech samozvaného „doktora", který si absenci vzdělání kompenzuje přemírou nadšení.

24.8.2020 v 9:35 | Karma: 32,27 | Přečteno: 3085x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8860x
Jsem Češka žijící v Americe. Letos jsem bydlela ve třech různých státech USA a příští rok to pravděpodobně bude zase jiný. Ráda si zapisuju drobné každodenní příhody. Své články píšu s nadsázkou, proto je prosím neberte doslova.

Mou inspirací je cizí země, v níž žiju a kterou se ze všech sil snažím poznat, ale především můj roční syn, co dokáže udělat zážitek i z cesty pro rohlíky.

Více článků najdete na blogu Americké zmatky české matky:  

https://americkezmatky.wixsite.com/ceskematky

Mé postřehy a fotky můžete sledovat na Facebooku nebo na Instagramu:

https://www.facebook.com/americkezmatkyceskematky

@blog.zmatkymatky

Seznam rubrik