Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Děkuju

V tomto příspěvku bych chtěla poděkovat nejen těm, kdo mi v anketě Bloger roku 2018 na iDNES poslali hlas, ale i všem ostatním čtenářům. Už samotná nominace mě velmi potěšila a po pravdě i zaskočila.

Jsem vděčná za ten blažený pocit, že někoho zajímá, co píšu, že něco, jenž před chvílí existovalo pouze v mojí hlavě, čtou lidé na druhé straně oceánu, že někdo nelituje obětovat svůj volný čas, aby se mnou mohl sdílet mé myšlenky a zážitky.

Blog Americké zmatky české matky by nikdy nevznikl nebýt mého manžela, který podporuje všechny moje nápady a snahy.

Když jsem se na konci roku 2015 odstěhovala do USA, cítila jsem intenzivní potřebu sdílet první dojmy i kulturní šoky. Od rodiny a přátel mě dělily tisíce kilometrů a šestihodinový časový posun, který mezi námi vytvořil bariéru.

S výjimkou mojí mámy bylo najednou pro většinu lidí časově obtížné se mnou vysedávat na Skypu. Proto jsem začala psát dlouhé e-maily, které jsem rozesílala malé skupině nejbližších. Po nějaké době mě pár přátel pobídlo, abych si založila blog.

Byl to ale můj manžel, kdo smetl ze stolu všechny moje výmluvy a suše mi řekl: Když něco neumíš, můžeš se to naučit. Jako typický Američan zastává názor, že všechno je možné a každý problém má řešení.

A tak jsem to udělala. Jednoho mrazivého zimního večera, když okny našeho chicagského bytu v 21. poschodí cloumal místní notoricky syrový vítr, přišel na svět můj blog.

Během loňského roku jsem začala dávat některé příspěvky i na blog iDnes, čímž jsem si výrazně rozšířila řady svých čtenářů. Dnes mám díky nim důvod otevřít si to přechlazené Prosecco, které nám už půl roku zavazí v lednici.

Děkuju svému manželovi za to, že už je pět let mým pohádkovým princem.

Děkuju svým rodičů, zejména své mamince, která je vždy mým prvním čtenářem a kritikem.

Děkuju svému synovi, neunavitelnému „zajíčku Duracellovi“, postrachu okolí a neodolatelnému rošťákovi za věčnou inspiraci.

Děkuju své rodině a přátelům, kteří mě povzbuzují a sdílí mé články.

Děkuju všem čtenářům za krásné vzkazy, co mi píšou, a za to, že jsem je ještě nepřestala bavit.

Vážím si toho!

 

Vaše Denisa

 

Autor: Denisa Sciortino | čtvrtek 25.4.2019 16:00 | karma článku: 29,32 | přečteno: 1467x
  • Další články autora

Denisa Sciortino

Nový rok, nový domov

Když vám povím, na kolika místech jsem už bydlela, řeknete si, že stěhování pro mě musí být hračka. Chyba lávky...

1.3.2021 v 8:29 | Karma: 24,00 | Přečteno: 767x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Lego zničí ti ego

Který rodič nikdy nešlápnul na kostičku Lega? Tento kus plastu ale může způsobit újmu i něčemu mnohem důležitějšímu, než je vaše chodidlo...

26.1.2021 v 10:00 | Karma: 38,99 | Přečteno: 8365x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Upřímnost nade vše aneb Hovory s F

Bez vtipných hlášek našeho tříletého bilingvního syna bych si svůj život už neuměla ani představit. Tady je sbírka těch nejlepších z nich.

19.9.2020 v 8:30 | Karma: 33,48 | Přečteno: 1822x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

30 kulturních šoků, které jsem zažila v USA (část čtrnáctá)

Zaujaly vás mé „šoky" z amerických silnic? Jestli ano, měli byste si přečíst i tento díl, protože jejich výčet ještě nekončí. V tomto článku vám prozradím svůj vůbec největší šok, který jsem zažila na jedné floridské pláži.

3.9.2020 v 8:14 | Karma: 44,45 | Přečteno: 18743x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Doktor amatér

Jak to dopadne, když se ocitnete ve spárech samozvaného „doktora", který si absenci vzdělání kompenzuje přemírou nadšení.

24.8.2020 v 9:35 | Karma: 32,27 | Přečteno: 3085x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

30 kulturních šoků, které jsem zažila v USA (část třináctá)

Další díl mých kulturních šoků, tentokrát o odlišnostech, kterých jsem si všimla na silnicích ve Virginii a na Floridě.

8.8.2020 v 10:00 | Karma: 45,43 | Přečteno: 35533x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

30 kulturních šoků, které jsem zažila v USA (část dvanáctá)

Tento článek je věnovaný dvěma ze třiceti kulturních šoků, které jsem zažila ve státech Georgia, Florida, Illinois a Virginie.

6.1.2020 v 17:00 | Karma: 45,97 | Přečteno: 33187x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Život v bilingvní rodině

„Aha, on vlastně nemluví česky.” Věta, která mě navzdory frekvenci, s níž ji v Česku slýchávám, vždycky znovu překvapí a tak trochu i rozzlobí.

29.10.2019 v 8:00 | Karma: 41,66 | Přečteno: 7783x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Jak dostat synáčka do školky

Vědeli jste, že ve Virginii (v okolí Washingtonu D.C.) je takový nedostatek míst v jeslích a školkách, že se na čekací listiny zapisují ženy, které jsou teprve těhotné?

30.9.2019 v 15:50 | Karma: 36,04 | Přečteno: 4203x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Z deníku chicagské náplavy

Nedávno se mě můj manžel zeptal, jestli by mi moc vadil případný návrat do Chicaga. Odpovědí byl můj vyděšený obličej. Obyvatele a milovníky Chicaga prosím o prominutí. Každý přece ví, že v Chicagu je pěkně. Pěkně zima.

30.7.2019 v 17:32 | Karma: 42,64 | Přečteno: 8905x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Historický trojúhelník

Malá pozvánka do naší krásné Virginie, kde můžete prožít víkend v 18. století, aniž byste k tomu potřebovali stroj času.

23.7.2019 v 16:30 | Karma: 27,70 | Přečteno: 1934x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

30 kulturních šoků, které jsem zažila v USA (část jedenáctá)

Tento článek je věnovaný jednomu ze třiceti kulturních šoků, které jsem zažila ve státech Georgia, Florida, Illinois a Virginie. Na některé z nich, ač jsou třeba i notoricky známé, jsem si ani po letech nezvykla.

17.6.2019 v 10:00 | Karma: 45,96 | Přečteno: 27329x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Insta mama

Už jsem to udělala zase.... Přestože jsem si to výslovně zakázala. Klikla jsem na Instagramu na lupu.

3.5.2019 v 10:00 | Karma: 39,48 | Přečteno: 6496x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Co cizince překvapuje na Česku a na Češích

Sbírka výroků mých zahraničních studentů, přátel a známých o Češích a o Česku. S některými z nich souhlasím, jiné mi přijdou úsměvné, ale všechny určitě nabízejí podnět k zamyšlení nad tím, jací jsme a jaký dojem z nás má svět.

15.4.2019 v 19:05 | Karma: 45,37 | Přečteno: 15092x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Hanácky Velekonoce

Velikonoční minipovídka v hanáckém nářečí inspirovaná životem v tomto nádherném regionu. Rozumíte hanácky, nebo budete potřebovat slovník?

14.4.2019 v 10:00 | Karma: 25,12 | Přečteno: 1646x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Třešňová mánie ve Washingtonu, D.C.

Třešňový festival je událost roku, na kterou se Washington DC, připravuje dlouho dopředu. V rádiu, v televizi a na sociálních sítích se mluví jen o třešních. Záplava růžových lístků do hlavního města přiláká zhruba milion turistů.

6.4.2019 v 9:00 | Karma: 24,19 | Přečteno: 1233x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Na hlavu!

Rozhodla jsem se, že letos vylezu ze své bubliny a budu zkoušet nové věci. Proto jsem jednoho večera místo svých obvyklých činností dala přednost aktivitě, která baví miliony lidí po celém světě, ale pro mě je něčím neznámým.

17.3.2019 v 9:11 | Karma: 27,50 | Přečteno: 2160x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Jak přežít českou pohostinnost (průvodce pro cizince)

Coby učitelka češtiny pro cizince i jako imigrantka žijící v USA vím, že aby člověk obstál v zahraničí, je potřeba naučit se nejen cizí jazyk, ale také se orientovat v dané kultuře a porozumět mentalitě místních obyvatel.

25.2.2019 v 22:42 | Karma: 44,03 | Přečteno: 8335x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Lyže jsou můj koňský hřbet

Říká se, že nejkrásnější pohled na svět je z koňského hřbetu. V mém případě to není koňský hřbet, ale lyže. Jak dopadla noční lyžovačka, na kterou jsem se vypravila po několika letech?

27.1.2019 v 10:19 | Karma: 26,03 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

30 kulturních šoků, které jsem zažila v USA (část devátá)

V devátém díle mé série o kulturních odlišnostech se dočtete o rozdílech mezi českým a amerických přístupem k hygieně. Stejně jako v ostatních dílech se jedná o mé osobní zkušenosti.

14.1.2019 v 19:09 | Karma: 44,22 | Přečteno: 17848x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8860x
Jsem Češka žijící v Americe. Letos jsem bydlela ve třech různých státech USA a příští rok to pravděpodobně bude zase jiný. Ráda si zapisuju drobné každodenní příhody. Své články píšu s nadsázkou, proto je prosím neberte doslova.

Mou inspirací je cizí země, v níž žiju a kterou se ze všech sil snažím poznat, ale především můj roční syn, co dokáže udělat zážitek i z cesty pro rohlíky.

Více článků najdete na blogu Americké zmatky české matky:  

https://americkezmatky.wixsite.com/ceskematky

Mé postřehy a fotky můžete sledovat na Facebooku nebo na Instagramu:

https://www.facebook.com/americkezmatkyceskematky

@blog.zmatkymatky

Seznam rubrik