Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lego zničí ti ego

Který rodič nikdy nešlápnul na kostičku Lega? Tento kus plastu ale může způsobit újmu i něčemu mnohem důležitějšímu, než je vaše chodidlo...

„Jéé, ten ale dostal hraček. To si bude celej den hrát a vy si po těch narozeninách odpočinete,“ zazní mi v hlavě babiččin výrok, když místo vysněné pauzy na kafe skládám se synem kosmickou loď z Lega.

No nic, jak dlouho asi může trvat složit Lego pro pětileté děti. Syn roztrhne pytlík číslo jedna a dva a já se začtu do názorného návodu. To sfouknem jedna dvě.

„Mami, potřebujeme střechu, aby tam nepršelo.“

„Počkej, Filipe, to si nemůžeš stavět, jak chceš. Musíš postupovat podle instrukcí pěkně krok za krokem,“ snažím se syna usměrnit. Na vysvětlování, že ve vesmíru neprší, mi nezbyde čas.

„Počkej…“ Jak to to děcko může plácat jedno přes druhý? Rozčiluju se nad synovým počínáním. Vtom mi to dojde. Najednou vidím sama sebe. Vždyť přesně takhle já funguju.

Bez jediné známky konzistence tvořím, jak mi volí můj instinkt. Někdo tomu říká chaos, jiný kreativita. Tentokrát se ale budeme muset podvolit návodu, jinak bude z rakety rumiště.

 Po pár krocích se cítím jako vystudovaná stavební inženýrka a jedu kostku za kostkou.

Zvrat nastane u bodu 24. Nesedí počet dílků. Jedu pozpátku stránku za stránkou a hledám, kde jsem udělala chybu.

„Mami, is it done yet?“ (Už to bude?)

„Vydrž, Filípku, tady máme něco špatně.“

„Tys to postavila špatně?“

„No tak když je to tak blbě nakreslený! To se taky dalo čekat! Tohle by pětiletý dítě v životě samo nepostavilo. Natož čerstvě čtyřleté.“

„Mami, you are five?“ (Mami, tobě je pět?)

„Mně je třicet pět, miláčku,“ šlehnu po tom provokatérovi naštvaným pohledem.

Stavět Lego je vlastně taková dětská verze sestavování nábytku z IKEA. Málo dílků, hodně emocí. Lego vás má připravit na život v dospělosti. Jenže já jsem si v dětství hrála s barbínama a ne s Legem!

Zatímco jsem studovala návod, Filip k raketě přidal pár kousků sám – nahodile a na různá místa. Bezva. Nakonec musím raketu komplet rozebrat a to vám řeknu, oddělit ty pidi kousky, to je hodinářská práce.

Když vyčerpaně přitlačím poslední kostičku, dělají se mi už mžitky před očima. Pro pořádek náš výtvor porovnám s obrázkem na krabici.

A-ha, tak to nevypadá úplně stejně. V tom okamžiku mi syn zamává před obličejem pytlíkem Lega s číslem tři plným maličkých dílků a součástek.

„Mami, nebreč,“ hlesne Filipe a pohladí mě po ruce.

Autor: Denisa Sciortino | úterý 26.1.2021 10:00 | karma článku: 38,99 | přečteno: 8365x
  • Další články autora

Denisa Sciortino

Nový rok, nový domov

Když vám povím, na kolika místech jsem už bydlela, řeknete si, že stěhování pro mě musí být hračka. Chyba lávky...

1.3.2021 v 8:29 | Karma: 24,00 | Přečteno: 768x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Upřímnost nade vše aneb Hovory s F

Bez vtipných hlášek našeho tříletého bilingvního syna bych si svůj život už neuměla ani představit. Tady je sbírka těch nejlepších z nich.

19.9.2020 v 8:30 | Karma: 33,48 | Přečteno: 1823x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

30 kulturních šoků, které jsem zažila v USA (část čtrnáctá)

Zaujaly vás mé „šoky" z amerických silnic? Jestli ano, měli byste si přečíst i tento díl, protože jejich výčet ještě nekončí. V tomto článku vám prozradím svůj vůbec největší šok, který jsem zažila na jedné floridské pláži.

3.9.2020 v 8:14 | Karma: 44,45 | Přečteno: 18744x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

Doktor amatér

Jak to dopadne, když se ocitnete ve spárech samozvaného „doktora", který si absenci vzdělání kompenzuje přemírou nadšení.

24.8.2020 v 9:35 | Karma: 32,27 | Přečteno: 3085x | Diskuse| Ona

Denisa Sciortino

30 kulturních šoků, které jsem zažila v USA (část třináctá)

Další díl mých kulturních šoků, tentokrát o odlišnostech, kterých jsem si všimla na silnicích ve Virginii a na Floridě.

8.8.2020 v 10:00 | Karma: 45,43 | Přečteno: 35533x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8860x
Jsem Češka žijící v Americe. Letos jsem bydlela ve třech různých státech USA a příští rok to pravděpodobně bude zase jiný. Ráda si zapisuju drobné každodenní příhody. Své články píšu s nadsázkou, proto je prosím neberte doslova.

Mou inspirací je cizí země, v níž žiju a kterou se ze všech sil snažím poznat, ale především můj roční syn, co dokáže udělat zážitek i z cesty pro rohlíky.

Více článků najdete na blogu Americké zmatky české matky:  

https://americkezmatky.wixsite.com/ceskematky

Mé postřehy a fotky můžete sledovat na Facebooku nebo na Instagramu:

https://www.facebook.com/americkezmatkyceskematky

@blog.zmatkymatky

Seznam rubrik