Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

E78v95a 37R66o62s70o84v53á

9. 7. 2018 14:10

Super, moc dekuji :) Potykam se s necim podobnym, sice jsem "jen" v Dansku, ale sehnat hrubou nebo polohrubou mouku - mozna v polskem obchode, ale radsi si ji vozim z Ceska. Tvaroh sice u Polaku najdu, ale jen mekky :(

0 0
možnosti
Foto

J36i86ř72í 18L92i12b40e93r

16. 6. 2018 18:50

Moc hezké! Karma R^

0 0
možnosti

Blogerko, trochu provokativni otazka: Na jaky rum jsme byli v Cesku zvykli? V Cesku umele namichana vonavka prodavana pod falesnym oznacenim rum?

V Cesku se podobne prodava pod nazvem slivovice palenka, ktera dokonce obsahuje i svestkovy destilat (vyrobek jedne zname vizovicke likerky).

1 1
možnosti

Pani autorko clanku. Byl jsem trochu zklaman vasi vasni nam ukazat JEN peceni cukrovin v Americe. (plati to stejne i pro Kanadu). Cekal jsem take peceni masa, predevsim toho hoveziho. To je tak presny proces, ze dnes po mnoha letech, radeji jdeme do restaurace, kde to dokazi s presnosti hodinare. "Prime rib" manzelka jeste dnes (po 50 letech) nedokaze upeci presne jak to ma byt. O "medium rare" si mohu jen zdat.

Jinak vase popsani je presne.V nouzi si vsak cesky clovek umi poradit. Dnes ty vanilkove rohlicky, linecke a medvedi tlapky jsou stejne dobre jako na Morave. A "kolacky" jsou zname pravdepodobne pulce Spojenych statu a Kanady. Dekuji za clanek.

1 0
možnosti

Pane LImo mam dotaz.

Opravdu vse to, co pani autorka pise v Americe neexistuje? Nesuatale se setkavam s poverami i zdejsich prispevatelu, ze v Nemecku neexistuje hruba mouka, tvaroh a dalsi tak zvane ceske speciality.

Ale oni jen nevi kde to koupit. Jiste, Aldi ci Lidl nema moc velky vyber v druzich mouky, ale te konkretne existuje v Nemecku nejmene 20 druhu. jen vedet kde ji koupit.

Stejne tak je ro i s tvrdym tvarohem, pro ktery se musi take jinam nez k discounterum.

2 0
možnosti
Foto

O tom se ví už dávno, americké pečivo se nepeče, nakupuje se v obchodu, nebo prodává jako připravený polotovar. České a moravské maminky, babičky a prababičky tomu rozuměly - a rozumí. (Nechci se nikoho dotknout, ale vím, že zejména na Moravě) péct uměly - a umí... (Pečení je umění - je to kus technologie i chemie, dodržování předpisů). Já si jako dítě nedovedu představit bez buchet nebo štrůdlů, které maminka pekla nejméně dvakrát týdně. (Děti mají koláče rády). Základ pečení by měla mít z domu každá dívka (jak tomu bývalo dříve), a pak se zdokonalovat možná i pomocí receptů na internetu. Americké pečení-nepečení ani náhodou, podobné je to i v některých jiných evropských zemích (např. NL, nebo i jinde)... Byla jsem tam, vím to... A "kupované" se tomu domácímu Vnevyrovnají... Ňam,. ňam... ;-)V

1 0
možnosti

Závěr blogu ve mně vyvolal silný pocit souznění. Když už mě jednou nebavilo se s dětmi dohadovat, co všechno nejí (nic nejí!) a udělala jsem jim k večeři hranolky a párek, vzpomínaly na to s leskem v oku ještě čtrnáct dní. ;-D

5 1
možnosti
Foto

Rýže al dente? No nazdar hodiny. Radeji si budu vařit sám. A to jsem samouk, knedliky z US mouky - je hladka= se nepovedou, pokud nepridam polovinu mouky na pizzu - hrubá. Stačí používat selský rozum. Nemusim potom placat tvarohový koláč a pokládat to za vrchol uměni.

0 0
možnosti

Budete se divit, ale moje moravská švagrová jinou rýži než al dente, nevaří. Prostě jim chutná tvrdší rýže.

Proti gustu žádný dišputát:-)))

4 0
možnosti
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8860x
Jsem Češka žijící v Americe. Letos jsem bydlela ve třech různých státech USA a příští rok to pravděpodobně bude zase jiný. Ráda si zapisuju drobné každodenní příhody. Své články píšu s nadsázkou, proto je prosím neberte doslova.

Mou inspirací je cizí země, v níž žiju a kterou se ze všech sil snažím poznat, ale především můj roční syn, co dokáže udělat zážitek i z cesty pro rohlíky.

Více článků najdete na blogu Americké zmatky české matky:  

https://americkezmatky.wixsite.com/ceskematky

Mé postřehy a fotky můžete sledovat na Facebooku nebo na Instagramu:

https://www.facebook.com/americkezmatkyceskematky

@blog.zmatkymatky

Seznam rubrik