Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Klube se nám tu nový světadíl.

0 0
možnosti
PS

Těch 30 šoků je možné shrnout do jednoho moudra od génia:

„Americký národ je výborným příkladem národa, který přešel od barbarství k dekadenci, aniž by poznal civilizaci.“ » A.Einstein.

3 0
možnosti
PZ

Americane vetsinou rikaji;

“How you doin?” na odpoved se ani neceka proste se jede dal.

0 0
možnosti
JV

How are you, zdvořilostní fráze. V Anglii zase How do you do, odpověď How do you do. Rovněž nepřeložitelné :-).

0 0
možnosti
JV

How are you? Prostě něco jako dobrý den. Naučil bych se frázi Barbry Streisand z filmu "Hello, Dollly". "Mít se líp by už byla drzost." Tupý český překlad, snadno lze odposlouchat z filmu.

0 0
možnosti
PK

--když jsem byl jen malý kousek ve státech,tak jsem vždy jako správný čech odpovídal it can be always better...pak jsem to taky pochopil

0 0
možnosti
SB

Raději to nechám na českých zvycích. Nemám rád přetvařování.

0 0
možnosti
LM

Co je na tom za přetvařování? Tady taky říkáte "dobrý den" i těm, co byste nejraději zakousl :-D

3 0
možnosti
JZ

Tak to how are you bych chápal jako naše "dobrý den!", i když třeba dobrý není. Já spíše začínám šílet z nového zvyku přát v Česku všem k "nashledanou" ještě "hezký den", což považuju za zbytečně sentimentální a otravné, vždyť už mi člověk popřál dobrý den, tak nemusí dodávat ještě hezký den. Stačí běžné "nashledanou".

Ovšem to smrkání je peklo i u nás, nesnáším to, když si někdo na veřejnosti vytáhne kapesník a dva metry ode mě se z plných sil do něj vydojí, příšerné. Lidi se stydí vypustit s rachotem větry, ale s o nic vábnějším rachotem si vyprázndit nos jim nevadí.

0 9
možnosti
JR

No nevím, raději uvidím člověka smrkat než polykat chrchle...

8 0
možnosti
VK

S tím zákazem kouření v budovách je to skvělé, není nic horšího, než když si nemůžete v bytě vyvětrat, aniž byste si ho zamořila smradem. Metoda pokus - omyl je bohužel nepoužitelná.

6 2
možnosti
VK

...nemůžete vyvětrat, aniž byste ho nezamořila...

0 0
možnosti
MK

V Česku jsem si navykl na otázku "Jak se máš" odpovídat "Děkuji za optání, dobře". Je k neuvěření, kolik závistivých Čechů tato odpověď namíchne.

9 2
možnosti
DP

Tak jsem si toho všimla, odpověď "mám se skvěle" u některých nevzbuzuje úsměv na tváři. ( jejich problém :-P)

0 0
možnosti
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8860x
Jsem Češka žijící v Americe. Letos jsem bydlela ve třech různých státech USA a příští rok to pravděpodobně bude zase jiný. Ráda si zapisuju drobné každodenní příhody. Své články píšu s nadsázkou, proto je prosím neberte doslova.

Mou inspirací je cizí země, v níž žiju a kterou se ze všech sil snažím poznat, ale především můj roční syn, co dokáže udělat zážitek i z cesty pro rohlíky.

Více článků najdete na blogu Americké zmatky české matky:  

https://americkezmatky.wixsite.com/ceskematky

Mé postřehy a fotky můžete sledovat na Facebooku nebo na Instagramu:

https://www.facebook.com/americkezmatkyceskematky

@blog.zmatkymatky

Seznam rubrik