Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já mám podobnou zkušenost jako Vy, co se mezilidských vztahů v obchodních a služebních záležitostech týká. Je už ale vidět velký rozdíl mezi mladou a starší generací. Když sem v roce 1990 po prvé po skoro 25 letech mohl navštívit moji rodnou zem, tak se všude v obchodem a službách jelo po staru. Dnes už je vidět rozdíl v postoji u mladé generace a té starší, co byla vychována a žila za totality. Máte pravdu v tom, že někdy negativní postoj prodavaček a prodavačů v ČR má i odvrácenou stránku - někteří zákazníci se chovají jako hulváti. Jinak mě udivilo, že si z návštěv ČR berete domů mimo jiné sýr. Já naopak, musím příbuzným do ČR vzít polotvrdý dánský sýr, po kterém se tam mohou "utlouct". Měl sem tu návštěvu z ČR a říkali, že hermelín, který je tu k mání, je o dvě či tři třídy lepší, než ten nejlepší hermelín co je k mání v ČR, tak si ho nakoupili a já mám další tip, co bude při návštěvě ČR oceněno. Z ČR si většinou vozím houskové knedlíky - moje žena, i když není Češka, je má ráda, dokonce se je naučila i dělat, ale považuje to za opruz, tak já dovezu. Omáčky v pášku. Pak některé pekařské výrobky - makové či ořechové záviny - ty, co se prodávají u nás na ně zdaleka nemají. A některé jogurty s biobakt. florou - podobné se u nás sice prodávají, ale všechny jsou sladké, lépe řečeno přeslazené.

0 0
možnosti

J97a15n 35R83i34c21h34t91e31r

13. 9. 2018 10:11

Biobakteriální flóru mají všechny jogurty;-)

0 0
možnosti
Foto

K20a37r62o14l 69W76i33l62d

28. 8. 2018 9:27

Dobrý den, paní Sciortino, děkuji Vám, i za další čtenáře, za nastavení zrcadla. Jsem také emigrant, který se častěji vrací sem a tam, sice jen v Evropě, ale mám podobné zkušenosti. Se starší generaci už asi nic neuděláme, protože ta v cizině - kromě chorvatských pláží - nic neviděla. Proto je nutné, aby každý mladý člověk jel na delší zkušenou do světa. A hlavně se pak vrátil a "udělal tu pořádek". Á propos, pozor na to tloustnutí ! R^

2 1
možnosti
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8860x
Jsem Češka žijící v Americe. Letos jsem bydlela ve třech různých státech USA a příští rok to pravděpodobně bude zase jiný. Ráda si zapisuju drobné každodenní příhody. Své články píšu s nadsázkou, proto je prosím neberte doslova.

Mou inspirací je cizí země, v níž žiju a kterou se ze všech sil snažím poznat, ale především můj roční syn, co dokáže udělat zážitek i z cesty pro rohlíky.

Více článků najdete na blogu Americké zmatky české matky:  

https://americkezmatky.wixsite.com/ceskematky

Mé postřehy a fotky můžete sledovat na Facebooku nebo na Instagramu:

https://www.facebook.com/americkezmatkyceskematky

@blog.zmatkymatky

Seznam rubrik